اخیرا ، شرکت ال جی، یخچال جدید خود که مجهز به ویندوز 10 میباشد را رونمایی کرده است و این یعنی دنیا به سرعت در حال حرکت به سوی بستر سازی برای بهره برداری از IOT یا اینترنت اشیاء و اتصال ابزارها به یکدیگر است ...
به زودی به نقطه ای خواهیم رسید که تمامی رفتارهای ما در اختیار تولید کنندگان و بازاریابان قرار خواهد گرفت .
آنها خواهند فهمید که به عنوان مثال ما در چه ساعاتی از روز بیشتر به یخچال مراجعه می کنیم و در چه ساعاتی به فریزر !
انها خواهند فهمید که میزان مصرف آب آشامیدنی ما از طریق یخچال به چه صورت و در چه زمانهایی است !
آنها خواهند فهمید که مصرف میوه جات ، پروتئین ها و ... در زندگی روز مره ما چگونه است !
حتی آنها از روی دفعات شارژ مواد غذایی در یخچال وضعیت خرید ما و ترکیب خرید ما را نیز تا حدودی پیش بینی خواهند نمود ...
بد نیست با هم وضعیت کنونی و آتی IOT را بررسی نماییم :
در سال 2015 نسبت تعداد دستگاه هایی که به اینترنت متصل شده اند به ازای هر انسان روی کره خاکی 3.47 دستگاه بوده است و پیش بینی شده است این عدد در سال 2020 به 6.58 دستگاه به ازای هر انسان برسد....
به یاد داشته باشید عمر سبک های سنتی بازاریابی تمام شده است و بازاریابان به سرعت در حال توسعه و بهره برداری از شیوه های نوین برای جذب و نگهداشت مخاطبان خود هستند و تقریبا تمامی متدهای یا بر بستر اینترنت به صورت مستقیم کار می کند و یا از این بستر و تکنولوژی های رایانه ای در جهت تحلیل رفتار و جذب مشتری استفاده می کند.
دیگر عمر عصر بازاریابی انبوه به سر آمده است .....